چگونه به امام زمان(عج) محبت داشته باشیم؟
بدیهی است تا کسی را نشناسید، نه او را دوست دارید و نه از او بدتان
میآید، بلکه هیچ توجه و احساسی نسبت به او ندارید. اما به محض آن که شناخت
هر چند اندک حاصل شد، حب یا بغضی ایجاد میشود و به نسبت شناخت این محبت
یا بغض تشدید و یا کاهش مییابد. البته این شناخت (حضرت) باید منجر به باور
شود. باوری قلبی و از روی صدق.
راجع به امام زمان، حضرت مهدی که سلام خدا بر او باد نیز همینطور است.
افراد به نسبت شناختشان باورش میکنند و به تناسب باورشان به او محبت پیدا
میکنند و به تناسب محبتشان به او نزدیکتر و نزدیکتر و صمیمیتر
میگردند.




